Nesten som et underslag

Bortsett fra at det er utenkelig at en liberalist foretar et grovt tyveri, sitter skribenten, som er én av Norges mest liberale menn, med en følelse av underslag. Følelsen er ikke spesielt god!

Det var lørdag formiddag og humøret var godt. Jeg ringte Kjell Andreassen og fortalte at jeg var sikker på Vålerenga-seier mot Bodø/Glimt. Oddsen hos Coolbet.com på hjemmeseier var 1,92. Sett med mine øyner var det en gave fra «gud». Andreassen var lunken, veldig lunken. Unge Solvik brukte alt av overtalelsesevner, og jeg fikk det slik jeg ville. Et altfor høyt pengebeløp ble satt på Vålerenga-seier. Fem minutt før slutt utlignet Bodø/Glimt og kampen endte 2-2. Vi tapte en formidabel pengesum ut fra vår målestokk, og det er kun min feil.

Nå er det 800 kroner igjen på spillekontoen. 800 kroner er lite penger, men samtidig er det en sum som er stor nok til at det er mulig å spille seg opp igjen hos Coolbet.com. I dag holder jeg munn mens Kjell Andreassen velger veddemål. Tror det er mest lønnsomt på denne måten.

Og ja, Vålerenga-kampen var fryktelig spennende. I løpet av 90 minutt var det jubel, sang, bannskap (har egentlig sluttet å banne) og depresjon. Herregud, jeg elsker oddsen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar