Vikinglotto-statistikk

Det er tilfeldig hvilke tall som blir trukket ut og hvem som blir Vikinglotto-millionær, men statistikken viser at enkelte tall blir trukket ut oftere enn andre.

Jeg er trolig den mest rasjonelle personen du kjenner eller leser i dag, men selv om jeg er rasjonell har jeg noen uvaner i Vikinglotto og Lotto. Jeg er opptatt av at tallet 11 skal være synlig på kupongene jeg leverer inn hos en kommisjonær eller Norsk Tipping på nett. Uten tallet 11 ber jeg om en ny tallkombinasjon. Hvorfor? Har ikke peiling, bortsett fra at jeg alltid har likt tallet 11. Med maksimal flaks vinner jeg helt uavhengig om mitt «lykketall» er med på kupongen eller ikke.

Norsk Tipping har gått igjennom statistikken for Vikinglotto. Statistikken viser at tallet 33 har vært trukket ut flest ganger i løpet av 2018. Tallet 11 og tallet 2 er trukket ut fem ganger hver.

Tallene 12, 18 og 20, har hittil i år ikke blitt trukket ut.

Vikinglotto er et tallspill der det blir trukket ut seks av 48 hovedtall og én av åtte vikingtall. Førstepremien går til dem som har seks hovedtall og ett vikingtall på samme rekke på kupongen. Vinnersjansene på de store gevinstene er «mikroskopiske», men samtidig kjenner de fleste av oss noen som har vunnet. Så mulighetene er tilstede.

I dag er det cirka 107 millioner kroner i førstepremiepotten. Innleveringsfristen er klokken 18:00.

Leverer du Vikinglotto-kupong i dag, husk Grasrotandelen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar