Min samtale med LSK-legende Ole Dyrstad

Lørdag kveld, i pausen i kampen mellom Man Utd og Tottenham, snakket jeg med Turn-trener Ole Dyrstad, en ordentlig fotballegende i norsk sammenheng.

De første ordene til Dyrstad i telefonsamtalen var:
--Bønna, jeg har nå opplevd noe jeg aldri har opplevd tidligere.

Tankene raste gjennom hodet. Hva har Dyrstad opplevd nå, hva er hans nye erfaring? Jeg kunne aldri gjettet det han fortalte til meg.

--Jeg har aldri opplevd at jeg eller «mine lag» har sluppet inn åtte mål i en kamp tidligere, sa Ole Dyrstad til meg etter kampen.

Han var verken sint, sur eller nedbrutt. Han visste at Turns kamp mot Tverrelvdalen lørdag ettermiddag ble tøff, en antakelse som var korrekt. Turn har et veldig ungt lag i år, og det kommer til å bli en del svært tøffe kamper. Samtidig er det lærerikt med tøffe sesonger. Lite er mer givende enn motgang. Det vet vi som har vært innom politikk alt om!

Jeg hadde forresten uavgjort på oddsen i kampen mellom Tverrelvdalen og Turn. Turn tapte 8-2. Jeg kan pent og pyntelig fastslå at jeg gikk på en økonomisk smell. Helt i orden, jeg tjener tilbake pengene på kamper som pågår akkurat nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar