Jeg elsker bingospillerne

Mellom reklame, nyheter og produksjon av sendingen til Radio Nordkapp i ettermiddag, kommer kunder inn og kjøper bingoblokk til Radio Porsangers radiobingo i kveld.

Den første vipset penger, og jeg leverer to blokker på døren når jeg en eller annen gang går hjem i ettermiddag/tidlig på kvelden. Moderne ja, men det gir ikke mye snakk og latter. Jeg liker den teknologiske utviklingen, men savner samtalen.

Den neste kunden, en gammel bingoringrev, krevde at jeg skulle blåse på de tre brettene som ble kjøpt. Jeg er den mest rasjonelle personen du kjenne og tror ikke på det overnaturlige, men alt for kunden. Jeg blåste selvfølgelig på bingoblokkene. Jeg er litt spent på om hun vinner! Vinner hun gir det litt Snåsamann-følelse for unge Solvik.

Nå nettopp solgte jeg bingoblokker til en kunde som fortalte en historie om da vedkommende falt i havet. Ettersom jeg nylig opplevde en lignende episode var historien utrolig interessant. Det er noe eget med bingospillere, både de unge og de eldre.

Jeg er på lufta med radiobingo klokken 21:00 i kveld!

Spesielt
På mandag i Radio Nordkapps radiobingo var det en Honningsvåg-dame som vant alle premiene i spill én, altså gevinst på første, andre og tredje rekke. Det er gode vinnersjanser i radiobingo, men det skjer sjelden at samme spiller vinner alle gevinstene på ett brett. Sånt brenner seg fast i minnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar