Unge Solvik fikk panikk. Trodde betalingsforbudet fungerte….

Jeg bruker comeon.com, en konto kun for meg. Jeg og baben bruker Coolbet.com, en konto med penger på. I går da jeg og en næringslivsmann skulle spille på oddsen sammen, måtte jeg ta i bruk Betsson-kontoen. Betsson, en god gammel aktør for unge Solvik. En konto med stor aktivitet da jeg og min gamle personlige trener veddet sammen. Det har vært veldig mange spennende kvelder med Betsson.

Betsson ja, én av aktørene som ønsker ny spillpolitikk i Norge; en aktør som jobber aktivt for skifte på politikkområdet spill. Betsson-ledere har stilt opp i intervju, blant annet med undertegnede, og selskapet har laget rapport om fordelene med ny spillpolitikk. Det er forresten en rapport alle stortingsrepresentantene bør lese!

Jeg har ikke noe forklaring på hvorfor det ikke har vært aktivitet på Betsson-kontoen på veldig lenge. Kanskje henger minnene igjen, minne om en utfordrende tid med store endringer i Solviks liv. Betsson er bra og det er en fornøyelse at jeg har tatt kontoen i bruk igjen.

I går da jeg skulle putte penger inn på Betsson-kontoen, kom avslaget. Mine første tanker var at betalingsforbudet innført 1. juni 2010 endelig fungerte. Forbudet har vært totalt mislykket som de fleste andre forbud vedtatt av politikerne. Vedtaket har medført få konsekvenser for brukerne av internasjonale spilleselskap. Jeg har konsekvent kalt forbudet en politisk fiasko. Rapport fra Lotteritilsynet bygger opp om skribentens syn, selv om det statlige tilsynet ikke bruker ordet fiasko. Fredag kveld var mine tanker at jeg endelig ble rammet av forbudet. Etter det første avslaget, prøvde jeg på nytt med det samme kortet. Etter få sekund var det penger på Betsson-kontoen. Mitt første forsøk ble trolig mislykket på grunn av en tastefeil, ikke fordi et politisk flertall har sørget for betalingsforbud.

Pengene har jeg og næringslivsmannen satt på seire til Leicester og Middlesbrough. Det viktigste er at jeg treffer på min kamp, Middlesbrough. Om begge favorittene vinner, blir fortjenesten fra veddemålet hos Betsson veldig hyggelig. Det blir en spennende lørdag ettermiddag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar