Solvik var sekund unna underslag på et par tusen kroner

Jeg er én av dem som mener de beste Premier League-lagene skal slå lag i League One, selv om det jevnlig kommer overraskende cup-resultat. Denne holdningen sørget for at jeg tapte mye penger da Tottenham gjestet Rochdale i FA Cupen.

Mens jeg mandag kveld jobbet, oppdaget jeg at pauseresultatet mellom Wigan og Man City var 0-0 samtidig som oddsen på City-seier var over 1,80 noen minutt ut i 2. omgang. Jeg prøvde, sånne skikkelige seriøse forsøk, på kontakt med baben, hun jeg har Coolbet-kontoen sammen med. Hun har æren for at det står noen tusen kroner på kontoen. Jeg ville ha godkjennelse på at vi skulle tømme kontoen på City-seier. Oddsen var tross alt over 1,80 og City er ett av Europas beste fotballag. Hun besvarte ikke henvendelsene. Jeg tok ansvar, fylte inn beløpet i skrivefeltet og skulle sende veddemålet avgårde da jeg oppdaget at City spilte med ti mann. Det var kun tiendeler som skilte meg fra en katastrofe på liveoddsen til Coolbet.com. Ettersom Wigan vant 1-0 føles det som en seier at jeg ikke spilte bort pengene. Det er argumentet jeg kommer til å bruke ovenfor baben, selv om hun sikkert blir frustrert over hvor nært hun var peise blakk på spillekontoen.

For øvrig er det barnelærdom for liberalister, at vi ikke skal ta det andre eier. Eiendomsrettigheter burde vært et skolefag! Ideologi og rødt kort til Man City berget meg i kveld. Jeg føler en herlig begeistring over at pengene fortsatt står på kontoen.

Eliassen-brødrene
Eliassen-brødrene i Nordkapp har en hyggelig kveld. Ørjan er Wigan-supporter. Det er et par uker siden vi møttes hos Coop Prix i Honningsvåg. Han lovet meg, ja nesten garanterte at Wigan ville slå Man City i FA Cupen. Jeg lo bort hele samtalen og kalte han for en halvgal mann. Han fikk rett!

Broren, Steve Aleksander, hadde Wigan-seier på oddsen i kveld med en odds på 12,5 hos Norsk Tipping. Steve Aleksander gjorde seg et par tusen kroner på kveldens cupbombe. At unge Eliassen bruker Norsk Tipping, er merkelig. Oddsen for Wigan-seier var mye høyere hos internasjonale aktører, blant annet Coolbet med 18,5 én time før avspark.

Gratulerer til meg som ikke gjorde underslag. Gratulerer til Ørjan med avansement i FA Cupen. Gratulerer til Steve Aleksander med et par tusen kroner i gevinst.

Ingen kan med troverdighet påstå at fotball er kjedelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar