Noen elleville minutt

Når et lag herjer mot Juventus i Italia, spiller mot Rochdale i England, skal bytte inn de farligste angrepsspillerne i 2. omgang og oddsen er 2,00 ved pause, da blir fristelsen for stor for unge Solvik. Jeg tømte spillekontoen hos Comeon.com på liveoddsen på Tottenham-seier. Det hører med til historien at Tottenham var enorm favoritt før avspark, og at Rochdale ledet 1-0 ved pause.

Utligningen kom etter 59. minutt. Deretter skjedde det som var forventet, at Dele Alli og Harry Kane kom inn på banen. Harry Kane sørget for 1-2 et par minutt før slutt. På straffesparket som ga skåring, måtte skribenten dra rumpa opp fra stolen. Det var altfor spennende til sittestilling ettersom mye penger var i spill. Det som ikke var en del av beregningen var 2-2 målet på overtid. Uavgjort mellom Rochdale og Tottenham betydde et fælt økonomisk tap, og oddskontoen hos Comeon.com er peise tom!

Det var fryktelig spennende, men det er ergerlig med tap på mange tusen kroner på en kamp jeg skulle holde meg unna. Tottenham er et ordinært lag uten Dele Alli, Harry Kane og Christian Eriksen.

Fordelen med tap av mye penger på oddsen, er nedkjøling. Etter noen dager med tøffe innsatser blir det nå en rolig periode med mindre summer på veddemålene. Det er ingen ulempe, selv om en del av spenningen forsvinner.

Jeg kom under kampen med skikkelige forsøk der jeg skulle få baben med på samme veddemål som jeg tapte mye penger på. Sånne ordentlige seriøse forsøk som skulle gi henne tenning. Hun var ikke interessert, og dermed kan hun fortsatt smile mens tårene renner nedover skribentens kinn.

Veddemål kan svi, men fyttigrisen det er spennende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar