Heldigvis husker jeg 14-1 tapet til bruttern


I familien er det rivalisering om fotball. For utenforstående kan det muligens høres stygt ut når vi diskuterer, men det er glimt i øynene under diskusjonene. Det verste er egentlig at hele familien til min eldste bror heier på Man City, en klubb som etter min mening driver med økonomisk doping. Jeg er for øvrig for økonomisk doping. Vil personer med mye penger bruke litt av pengemengden på fotball, bør det være mer enn greit nok. Vi vil aldri kunne regulere bort økonomisk doping, selv om de overordnede organisasjonene prøver på dette.

Det som svir mest er egentlig at brutterns barn heier på Man City. De kunne knapt gå før de sang City-sanger og brukte City-drakter. Hvor var barnevernet? Hvis ungene ikke skjerper seg henger konfirmasjonsgavene i en tynn tråd!

Man City er denne sesongen et skummelt godt lag, med alle diskusjonene det gir i familien. Hver City-seier svir! Bruttern er forresten trener for et aldersbestemt lag i Turn. Heldigvis husker jeg lagets tap på 14-1 for noen uker siden. Når treneren eller barna er for høye på seg selv og Man City, minner jeg pent og pyntelig om tapet. Til og med min homofile katt har lært seg sifrene 14-1.

I ettermiddag kan Man City og familien Karlsen ta sesongens første tittel i ligacupfinalen mot Arsenal. Ligacupfinalen er ettermiddagens storkamp, selv om Man Utd har hjemmekamp mot Chelsea i Premier League.

Unge Solvik håper på Arsenal-seier, men frykter jubel i familien Karlsen. Jeg vurderer å lage servietter med sifrene 14-1 til neste kaffe-besøk dersom City vinner ettermiddagens kamp.

Odds fra utvalgte spilleselskap på hjemmeseier, uavgjort og borteseier. Arsenal er oppført som hjemmelag:
Comeon: 5,05, 4,30, 1,60.
Betsson: 5,10, 4,65, 1,64.
Expekt: 5,00, 4,20, 1,58.
Coolbet: 5,25, 4,40, 1,66.
Unibet: 5,45, 4,55, 1,61.
Nordicbet: 5,10, 4,65, 1,64.
Norsk Tipping: 4,90, 3,90, 1,53.

Viasat 4 viser kampen, avspark klokken 17:30. Oddsen gjør finalen ekstra spennende. Ikke sats mer penger enn du har råd til å tape!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar