Får jeg endelig være Sindre Hansen?

Får jeg endelig være Sindre Hansen fra Nordkapp, riktig nok for kortere perioder? Det er fristende, selv om jeg fint klarer meg uten kjerring og unge!

Ja, jeg tenker på fiskeyrket. I spillet eller simulatoren Fishing: Barents Sea får spillerne drive fiske på Finnmarkskysten, i små skala til Sindre Hansen og Kjell Inge Røkke.

Gamer.no har omtale av spillet som gjorde meg litt tent. Å være fisker uten dårlig vær og sjøsyke, er forlokkende for en liberaler på cirka 71 grader nord.

Et raskt søk på internett viser at spillet blant annet er i salg på CDON.COM, men skribenten liker ikke «CD-plater» så godt. Dersom det finnes nedlastingsmuligheter med gode betalingsordninger kommer jeg til å kjøpe Fishing: Barents Sea. Jeg vil være Sindre Hansen!

Jeg eier og spiller kun ett spill på PCen, nemlig Football Manager. Dessverre strekker ikke tiden til, så jeg når aldri over én sesong i løpet av ett år. Mindre tid til fotball kan det bli om jeg blir Sindre Hansen i Fishing: Barents Sea.

Det finnes byråkrater og politikere i Norge som mener for mye tid til dataspill er problematisk. Uten at jeg vet spesielt mye om Fishing: Barents Sea, kan dette være en fin måte å øke rekrutteringen til fiskerinæringen.  Spillet er utvilsomt god reklame for finnmarkskysten, ifølge Gamer.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar