Da unge Solvik var svært ung og Birmingham fikk besøk av Huddersfield

Jeg var purr ung, sånn skikkelig ung. Jeg innbiller meg at jeg hadde masse hår, noe som lignet popartistsveis. Jeg var helt sikkert glad i mat og godterier, og jeg likte fotball svært godt.

Alderen var så lav, at når jeg tippet måtte «muttern» levere inn og betale tippekupongen. Og ja, det var lenge før internett og internasjonale spilleselskap.

Det var lørdag ettermiddag og tippekamp på NRK. Jeg hadde, på vegne av meg selv og gamla, levert inn kupong. Tippekampen var over og resultatene tikket inn. Jeg hadde elleve rette tippetegn og manglet kamp nummer ni, Birmingham mot Huddersfield. På grunn av et eller annet rundt stadion ble avspark forsinket i denne kampen På min kupong var det hjemmeseier.  Jeg var alene hjemme og kunne ikke sitte rolig i stolen. Kampen endte 2-2 og tippetegnet U. Premieprognosen for 12 rette var over 300 000 kroner. Det var mye penger for en veldig ung gutt. Vi fikk utbetalt litt over 10 000 kroner.  Det hører med til historien, ifølge avisene på mandag, at Birmingham ledet og Huddersfield utlignet like før slutt. Av de uforglemmelige minnene med fotballveddemål er det denne kupongen jeg husker best. Noen få minutt fra flere hundre tusen kroner. Huff!

I dag er det igjen kamp mellom Birmingham og Huddersfield. På grunn av et gammelt minne fra en tid med langt hår og krøller, holder unge Solvik seg unna dagens kamp når oddskupongen blir levert inn hos Comeon.com om få minutt. 
Fra fotballoversikten på VG.no. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar