Tror jeg vet hvordan det er å være gravid

Jeg tenkte tanken i dag tidlig da jeg våknet, tanken om at det kanskje er slik å være gravid. Dersom kvinner virkelig har det så ille med baby i magen, er det merkelig at barn fødes. Eller kanskje ikke, jeg leverer jo inn oddskupong i dag også selv om gårsdagens tap ga en rystende kvalme. Kanskje samme kvalme som gravide kan oppleve?

Jepp vi gikk på en kjempesmell på Arsenal i går, jeg og baben. Det var en rystende opplevelse. Eller jeg har opplevd det samme mange ganger tidligere og det er like ille hver gang. For baben derimot var opplevelsen ny. Heldigvis var det hennes kamp vi bommet på. Det betydde at jeg kunne fyre ekstra på «peisen», noe jeg utnyttet grenseløst. Det er noe helt eget å høre babes utbryte de verste banneordene som finnes i ordforrådet til finnmarkinger. Ordet «Faen» har fått en helt ny betydning for meg i dag.

Kvalme ja. Når den sikreste kampen blir valgt, såkalt topp mot bunn, og topplaget taper, er det kvalmende. Når innsatsen er alle pengene på spillkontoen, kjenner i alle fall jeg tapet i mageregionen. Jeg tror kvalmen gir noe fordeler, nemlig at man tenker seg ekstra godt om før man gjør det samme igjen. Samtidig er det vanskelig med topp konsentrasjon hele tiden, man slakker av etter hvert. Det er bare slik det er, og derfor vet jeg at det kommer nye veddemål der i alle fall jeg, kanskje baben også, taper tusenlapper på oddsen.

For øvrig; det er ingen grunn til å synes synd på oss. Selv om vi tapte bra med penger i går, er utgangspunktet 300 kroner. Det var summen vi startet med.

Kvalmen har gitt seg og jeg er klar til kveldens fotballkamper fra det store utland. Spesielt Tottenham mot Man Utd frister i kveld, en kamp TV 2 Sport Premium viser klokken 21:00. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar