Forutsigbart å være rasjonell

Jeg er fryktelig rasjonell, sånn litt for mye iblant. Å være rasjonell kan være forutsigbart, men samtidig blir vi som har en rasjonell inngang i alle spørsmålene sjelden skuffet.

Når jeg leverer inn lykkespill, altså spill uten ferdigheter, lar jeg maskinen velge tallkombinasjonene. Ett tall er ikke bedre enn andre tall, etter min mening. Har jeg flaks, vinner jeg. Enkelt og greit.

Jeg kjenner personer som må bruke spesielle tallkombinasjoner i spillene, gjerne knyttet til hendelser i livet; eller ritualer i forkant av innlevering av kuponger.

Jeg har akkurat levert inn Eurojackpot, et spill med innleveringsfrist klokken 19:00 i dag. Førstepremiepotten er på cirka 523 millioner kroner. Jeg lot systemet velge tallkombinasjonen på rekkene jeg leverte inn. Er jeg heldig blir jeg mangemillionær i løpet av kvelden. Samtidig vet jeg at sannsynligheten for at jeg skal vinne den store gevinsten er veldig liten. Det er en «mikroskopisk» mulighet for at jeg stikker av med potten. Kupongene har blitt levert inn og Norsk Tipping valgte tallene.

Skulle jeg derimot vinne 523 millioner kroner, får du garantert vite det via denne bloggen.  Himmel og hav, det hadde blitt en del sirkus med 523 millioner kroner på konto!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar