Jeg «leste» på blokka til ho Elny

I dag fikk vi besøk på kontoret av ei eldre og flott dame som kjøpte bingoblokk. Til tross for at hun spiller bingo jevnt og trutt, har hun ifølge seg selv aldri vunnet. Jeg husker heller ikke at jeg noen gang har snakket med henne på lufta.

Jeg vet omtrent hvor mange bingoblokker som blir solgt. Jeg vet hvor mange premier som blir delt ut. Ut fra disse opplysningene er det mulig å regne seg frem til vinnersjanse. Vinnersjansen i radiobingo er stor sammenlignet med andre spill.

Med bakgrunn i vinnersjanser tok jeg sjansen på å leke litt Snåsamannen på kontorgulvet. Jeg strøk fingeren over kinnet til Elna som holder seg godt til å være 87 år. Etter kosemose med fingeren, befølte jeg bingobrettet og brukte omtrent de samme ordene jeg bruker når jeg har lyst å vinne på oddsen. Hvis Elna vinner på radiobingo for første gang i kveld, vil jeg ha nytt kallenavn; Snåsamannen junior. Jepp. Basta.

Radiobingo klokken 21:00 på Radio Nordkapps frekvenser. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar