Summer ble kontrollert før godkjenning

Norske politikere bør holde munn ettersom det er få selskap i markedet som har de begrensningene det statlige selskapet Norsk Tipping har. Dersom danske Kristian Kofod mener han blir nektet spill hos internasjonale selskap fordi han vinner for mye, ville han aldri få spille for høyre summer hos Norsk Tipping.

Kårstein Eidem Løvaas, medlem av Familie- og kulturkomiteen, mener, ifølge VG, at internasjonale spillselskaper har et stykke å gå for å overbevise norske myndigheter om at de fortjener å få en lisens til å drive med pengespill på norsk jord, etter norsk regelverk. Hva skal selskapene bevise? Hva skal til for at Høyre går inn for ny spillpolitikk? Må de internasjonale selskapene bli like dårlige som Norsk Tipping?

Jeg er en helt vanlig spiller. Jeg kan satse opp til 10 000 kroner på en fotballkamp, riktig nok penger jeg har vunnet. Jeg har aldri hatt problem med de internasjonale spilleselskapene. Aldri!

For noen år siden opplevde jeg noen ganger at kun deler av summen ble godkjent med en gang i forbindelse med fotballkamper. Det tok kun noen få minutt før resten av summen ble godkjent. Helt uproblematisk og jeg opplevde godkjenningen som tiltak mot kampfiksing, og at selskapet som hadde praksisen justerte oddsen.

Spill er underholdning. At private selskap er skeptiske til personer som satser fryktelig mye penger, er forståelig. Både med tanke på kampfiksing, spillavhengighet og bunnlinjen i selskapene. Spillere som har spill som underholdning vil ikke oppleve problem hos selskap som har lisenser i andre land.

Grunnen til at jeg kan satse mye penger, er at jeg sjelden tar ut gevinster fra selskapene. Når jeg til slutt taper, er det innskuddet på noen hundrelapper som forsvinner. Herregud hvor mye gøy 300 kroner kan gi meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar