Konkurranse om kundene er deilig

Som liberalist elsker jeg konkurranse. Jeg mener konkurranse kun er sunt og ser ingen ulemper om at bedrifter må konkurrere om oss som kunder. Hadde jeg fått bestemme ville vi også hatt konkurranse på vin og brennevin, innen utdanningssektoren og i helsevesenet.

Forutsetningen for god konkurranse er like konkurransevilkår, men det er en debatt og et politikkområde jeg stort sett holder meg unna på denne bloggen. På andre liberale nettsted er det mye mer om fravær av reguleringer og like konkurransevilkår.

Grunnen til at jeg lovpriser konkurranse i denne bloggposten, er et gratisspill jeg fikk hos Comeon.com. Ettersom Norge ikke har lisensordning for spilleselskap, er markedet omtrent uregulert. Uregulert stemmer ikke helt ettersom spilleselskapene har lisenser i utlandet. For oss som bor i et land med illiberal politikk, føles spillområdet uregulert.

Kampen om kundene er tøff, så tøff at spillselskapene lokker med bonuser og gratisspill. Jeg fikk i dag et gratisspill hos det selskapet jeg bruker mest. Jeg brukte spillet på seire til Stabæk, Brann, Sandefjord, Odd og Rosenborg. Om jeg taper? Helt uproblematisk. Dette spillet er gratis fra selskapet som mer enn gjerne vil beholde meg som kunde.

Av egne penger har jeg satset på to kamper i dag. Det blir nok en spennende fotballkveld for unge Solvik. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar