Det var sykt rått!

Jeg gikk fra tap til tap på oddsen på søndag. Jeg var ordentlig jentesur, så sur at jeg skjelte ut en kompis som tok kontakt og viste frem kupongen han fikk inn søndag ettermiddag.  

Tidlig på kvelden la jeg inn penger på veddemål i forbindelse med oppgjøret mellom Real Madrid og Barcelona. Ettersom det aller meste gikk galt søndag ettermiddag og kveld, var jeg overbevist om at også Barcelona skulle tape. Jeg var litt deprimert da dommeren satte i gang El Clásico. Herregud for en kamp det ble med mål, rødt kort, grisespill og mange sjanser. Da dommeren blåste av og Barcelona akkurat hadde scoret 3-2 målet, var jeg svett. Jeg var svett og glad. En søndag som i utgangspunktet lignet en økonomisk katastrofe for meg, endte med et nullspill pengemessig. Én fotballkamp rettet opp alle mine fadeser, og for en fantastisk fotballkamp tilskuerne på stadion og millioner av tv-seere fikk se. Dette var reklame for fotball!

Når jeg skriver økonomisk katastrofe, er det en overdrivelse. Jeg spiller aldri for mer penger enn jeg har råd til å tape. Likevel er det irriterende å se tusenlappene forsvinne fra spillekontoen. Når jeg har mange tusen kroner på spillekontoen, har kontoen vokst seg stor fra et innskudd på 300 kroner. Det er stort sett 300 kroner jeg starter hver opptur med.

Mitt utgangspunkt på søndag, altså det første spillet, var Vålerenga-seier mot Sogndal og Odd-seier i Stavanger mot Viking. Odd dummet seg ut, og jeg tapte penger. Jeg spilte i tillegg liveodds. Først på oppgjøret mellom Arsenal og Man City. Dessverre snudde Arsenal kampen i ekstraomgangene, mens jeg hadde Arsenal-seier ved ordinær tid. Deretter satset jeg penger på Liverpool mot Crystal Palace, like før gjestene fikk 1-2. Liverpool spilte elendig og jeg tapte mer penger. Ettersom Barcelona vant er de andre veddemålene kun et vagt irriterende minne.

Rosenborg mot Aalesund, den kampen orker jeg ikke nevne!

Vi har startet på en ny uke, en uke med interessante fotballkamper. Man City mot Man Utd på torsdag kan bli nok en magisk opplevelse for supportere og oddspillere. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar