Helge Willy Tauselv fikk den perfekte julegaven

Det er så mange Leeds-supportere i Norge som er glade nå. Sjelden har det sett lysere ut for klubben, riktig nok i «moderne tid», enn akkurat nå. Seier på lillejulaften sørget for at Leeds tok juleferie på 1. plass i Championship.

Julaften møtte jeg Helge Willy Tauselv, en trofast Leeds-supporter på cirka 71 grader nord. Det lyste av øynene hans og smilet var stort. Uttrykket fortalte alt om hvor viktig engelsk fotball og favorittklubber er for nordmenn.

Jeg hadde en veldig hektisk lillejulaften, så jeg fikk ikke med meg kampen mellom Aston Villa og Leeds. Eller, Aston Villa ledet 2-0 da jeg sjekket resultatet og jeg var sikker på at kampen endte med hjemmeseier. Tauselv la ut om kampforløpet og han var oppriktig glad da han fortalte at seiersmålet kom noen minutt på overtid. Det jeg trodde ble hjemmeseier endte med borteseier.

Det ville vært så kult om Leeds igjen kvalifiserte seg for den beste ligaen i England. Heia Leeds og heia Helge Willy Tauselv.

Jeg vurderte Aston Villa-seier på oddsen, men valgte Tottenham. Fortjenesten ble hyggelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar