Arne Scheie har gardert tippekamp én, Arsenal – Liverpool

Tippekupongen er vanskelig i dag for folk flest, inkludert skribenten. Årsaken er klubber som Brattvåg, Sotra SK, Ross County og Hamilton Academical. Norsk Tipping har satt sammen en variert bukett på lørdagskupongen.

Arne Scheie, Norsk Tippings ekspert på tippekupongen, har gardert tippekamp én, kampen mellom Arsenal og Liverpool. Han tror Brann slår Strømsgodset, noe skribenten er enig i. Den eneste helgarderingen i systemet til 96 kroner bruker Scheie i oppgjøret mellom St. Johnstone—St. Mirren.

(Foto: Norsk Tippings nettsted, tipset til Arne Scheie) 

Bonuspotten på fulltidsspillet er cirka 500 000 kroner. Bonuspotten på pausespillet er cirka 85 000 kroner.

Norsk Tipping har som vanlig på en lørdag satt innleveringsfristen til klokken 15:55.

Tippekupongen kan gjøre fotball-lørdagen ekstremt spennende, med eller uten rådene fra Arne Scheie.

Jeg har spilt tippekupongene alle periodene i livet, foruten månedene jeg satt i fengsel for militærnekt. En av gangene med tippekupongen glemmer jeg aldri! Det var lørdag ettermiddag og tippekamp på NRK. Jeg hadde, på vegne av meg selv og gamla, levert inn kupong. Tippekampen var over og resultatene tikket inn. Jeg hadde elleve rette tippetegn og manglet kamp nummer ni, Birmingham mot Huddersfield. På grunn av et eller annet rundt stadion ble avspark forsinket i denne kampen På min kupong var det hjemmeseier.  Jeg var alene hjemme og kunne ikke sitte rolig i stolen. Kampen endte 2-2 og tippetegnet U. Premieprognosen for 12 rette var over 300 000 kroner. Det var mye penger for en veldig ung gutt. Vi fikk utbetalt litt over 10 000 kroner.  Det hører med til historien, ifølge avisene på mandag, at Birmingham ledet og Huddersfield utlignet like før slutt. Av de uforglemmelige minnene med fotballveddemål er det denne kupongen jeg husker best. Noen få minutt fra flere hundre tusen kroner. Helt sikkert irriterende da, nå kun et herlig minne!

Og ja, jeg synes foreldre/foresatte bør levere tippekupongen sammen med barna. 18-årsgrensen på tippekupongen er tull og tøys. Lag en familiekupong der barna får bestemme tippetegnene!  Med spill på for eksempel 16 kroner kan du sikre familien kvalitetstid!

Tippekupongen er en tradisjon som kan dø ut dersom Norsk Tipping taper tippekunder til oddsen, både i eget selskap og hos bookmakere i det uregulerte nasjonale markedet. Tippekupongen har betydd mye for mange av oss, og betyr fortsatt mye for skribenten. Og nei, jeg bruker ikke spesielt mye penger på pause- og fulltidsspillet.

Spill gjør livet litt artigere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar