Hvordan klarer Norsk Tipping å lage en tippekupong uten en norsk kamp på kupongen?

Staten er, heldigvis for private aktører, elendig på business, noe Norsk Tipping beviser daglig. I dag beviser staten det gjennom tippekupongen. Til tross for at norsk fotball har avspark, har det statlige selskapet valgt en tippekupong med engelske oppgjør. Vålerenga – Mjøndalen, avspark klokken 18:00, burde vært en tippekamp!

Arne Scheie, statens tippeekspert, har valgt en variant med elleve hjemmeseire. Ettersom varianten koster 96 kroner, er det rom for garderinger.

Det er mulig å bruke mer og mindre penger enn det Arne Scheie foreslår, men tippekupongen kan være mye underholdning til lav pris. Du trenger ikke bruke 96 kroner på spillet.

Innleveringsfristen er satt til klokken 15:55.

Bonuspotter
Staten kan lokke med bonuspotter på dagens tippekupong. Det er cirka 1,2 millioner kroner i bonus på fulltidsspillet, og cirka 260 000 kroner i pausespillet.

Tippekupongen var det som skapte min interesse for gambling og fotball. Jeg var veldig ung, veldig ung da de først kupongene ble levert inn. Én av gangene glemmer jeg aldri! Det var lørdag ettermiddag og tippekamp på NRK. Jeg hadde, på vegne av meg selv og gamla, levert inn kupong. Tippekampen var over og resultatene tikket inn. Jeg hadde elleve rette tippetegn og manglet kamp nummer ni, Birmingham mot Huddersfield. På grunn av et eller annet rundt stadion ble avspark forsinket i denne kampen På min kupong var det hjemmeseier.  Jeg var alene hjemme og kunne ikke sitte rolig i stolen. Kampen endte 2-2 og tippetegnet U. Premieprognosen for 12 rette var over 300 000 kroner. Det var mye penger for en veldig ung gutt. Vi fikk utbetalt litt over 10 000 kroner.  Det hører med til historien, ifølge avisene på mandag, at Birmingham ledet og Huddersfield utlignet like før slutt. Av de uforglemmelige minnene med fotballveddemål er det denne kupongen jeg husker best. Noen få minutt fra flere hundre tusen kroner. Huff!

Jeg leverer inn en kupong til 128 kroner i fulltidsspillet, og trolig 64 kroner på pausespillet. Tippekupongen gjør fotballettermiddagen ekstra spennende. I tillegg er det en fin tradisjon som har vært en viktig del av livet så lenge jeg kan huske.

Husk Grasrotandelen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar