Solvik brukte sjarmen

Det var et par og tjue minutt igjen av kampen mellom Liverpool og Leicester, en Premier League-kamp som ble spilt onsdag kveld. Stillingen var 1-1. Liverpool presset eller det var spill mot ett mål. Unge Solvik ringte Kjell Andreassen fra Honningsvåg og spurte om vi skulle satse penger på liveoddsen. Andreassen sa nei, han sa nei på en klar, tydelig og streng måte.

--Du er den søteste, den fineste, den hyggeligste, sa jeg. Skal vi satse?

Andreassen sa klart, tydelig og strengt, nei.

--Du har så fine øyner, sa jeg. Skal vi satse?

Andreassen stod på sitt. Han var ikke interessert i flere tap enn det vi allerede hadde påført oss selv i dag.

--Andreassen, nå er oddsen på Liverpool-seier over to. Dette er en gave fra gud, sa jeg.

--Ok, sa Kjell Andreassen fra Honningsvåg Sett kroner … på Liverpool-seier.

Jeg gjorde slik jeg ble befalt. Slutten av kampen var innmari spennende, det var en thriller. Vi tapte penger og Liverpool tapte to poeng. Likevel ville jeg gjort det samme på nytt om jeg fikk sjansen. Oddsen gjør rett og slett fotballkamper ekstra spennende!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar