Helge Willy Tauselv bommet for en gang skyld, og dattera koser seg over glippen

Når du har hørt alle de spådommene naboen Helge Willy Tauselv har kommet med og registrert hvor ofte han har rett, tar du sjansen når den gamle NIL-kjempen påstår at Arsenal slår Manchester United. Han traff på første verdenskrig, andre verdenskrig, nesten Leeds-konkurs, asfaltering av Turngata og Ottar Hansen ut av Arbeiderpartiet. Med en slik CV påvirker han meg. Han er nesten som Snåsamannen.


Etter Tauselv spådom i Radio Nordkapps lokale grytidlig i dag, satset jeg 8 357 kroner på Arsenal-seier. Ja huff, Arsenal tapte og jeg er peise, peise, peise blakk. Jeg er sikker på at naboen er like sur som jeg er akkurat nå, vi har lov å være jentesure.

Dattera Hege-Beate Tauselv sendte melding rett etter kampen. Ja, jeg traff henne på butikken i ettermiddag. I motsetning til pappaen traff hun på kampene jeg spurte om.

--3 av 3 i dag. Du får ekspertråd av meg, ikke pappa, skrev hun i meldingen.

Herregud, jeg håper Leeds herjer med Blackburn. Ja Leeds er Helge Willys lag og Blackburn er laget mannen til Hege-Beate heier på. Jeg heier på pappaen i familiefeiden om hvem som har mest snåsakrefter.

Gambling beriker livet og idrett skaper show, og Turngata er paradegata på cirka 71 grader nord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar