The Loudest Voice og Trump utkonkurrerte Oddspodden

Jeg har de siste dagene sett serien The Loudest Voice, på HBO. En serie på syv episoder om Roger Ailes og Fox News. Roger Ailes var et nasjonalistisk svin, sentralt medlem av det republikanske partiet. For en liberaler gjør det vondt innerst i hjerterota at politikken han jobbet for har stor oppslutning i folket. Serien er for øvrig fantastisk!

Skal du forstå hvordan Donald Trump ble president i USA, kan serien The Loudest Voice gi deg noe av forklaringen. Etter at jeg var ferdig med den siste episoden startet den viktigste dagen under Republikanernes landsmøte. Timer med Roger Ailes og Donald Trump slet på skribentens psykiske helse. Samtidig er politikk utrolig pirrende. Illiberale politikere gir stort rom for refleksjon.

Ettersom det ble en natt med amerikansk politikk, gikk Solvik glipp av Oddspodden som publiserer ny episode hver torsdag. Jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med arbeidsdagen om mange timer. Når jeg er ferdig med å arbeide, skal jeg sette meg ned i godstolen, sette på Oddspodden, og høre på Frode Lia, Thorstein Helsstad og Lars Dybwad. Nam!

Hvis nasjonalisme gjør innhogg i skribentenes psykiske helse, gir oddsen og Oddspodden psykisk overskudd. Samlet sett gir Roger Ailes, Donald Trump og Oddspodden et nullspill målt i helse, vil jeg tro.

Skal du spille i helgen, gjør som meg: hør Oddspodden i løpet av dagen!

Oddspodden er et samarbeid med Coneon.com, min nettkjæreste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar