Oppglødd av nyheten om ny Ap-leder i Nordkapp

Akkurat nå holder jeg på å lage nyhet for Radio Nordkapp om årsmøtet i Nordkapp Arbeiderparti, et årsmøte partiet avholder på torsdag. Jeg er oppglødd av valgkomiteens forslag på ny leder i lokallaget. Jeg liker at lokallagene, uansett parti, velger tillitsmenn med bakgrunn fra ungdomspartiene. Mange ungdomspolitikere er godt skolerte sammenlignet med «eldre» menn og kvinner som er mer pragmatiske enn ideologiske. Heller en konsekvent sosialist enn en inkonsekvent «liberaler» fra for eksempel Høyre og FrP.

Jeg bruker å si følgende: Hvordan drive en kommune eller staten når de ikke klarer å drive egen partiorganisasjon? Arbeiderpartiet fikk en smell i kommunevalget i fjor i Nordkapp, men har kommunens desidert beste partiorganisasjon. Konkurransen Arbeiderpartiet møter fra de andre partiene er ganske laber.

Hva den kommende AP-lederen, ja for vedkommende blir valgt på årsmøtet, mener om spillpolitikk, vet jeg ingen ting om.

Nyheten om Nordkapp Arbeiderparti skal etter planen publiseres på Radionordkapp.no klokken 11:00.  Nam.

(Denne bloggposten ble rett og slett publisert fordi unge Solvik er litt oppglødd. Det kiler i magen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar