Snill, dum eller sikker på at man ikke vinner?

Om jeg er snill, dum eller sikker på at man ikke vinner pengene, er nokså usikkert. Eller jeg er sikker på at førstepremiepotten går til noen andre enn meg, hvis potta blir delt ut under kveldens trekning.

Kjell Andreassen fra Honningsvåg var innom kontoret, og ba om ti prosent av premien hvis jeg vant førstepremiepotten i Vikinglotto i dag. Jeg sa ja umiddelbart. Merkelig at jeg sa ja uten betenkningstid, og hva skal Kjell Andreassen fra Honningsvåg med vel 16 millioner kroner? Jeg burde nok stilt det spørsmålet til mister Andreassen.

Sjarmen med lykkespillene er de høye premiene. Selv om mange politikere er skeptiske til lykkespill, er staten rå i selskapet Norsk Tipping. Staten har en flora av lykkespilll, og i dag er spillet med høyest premie Eurojackpot. Førstepremiepotten er på cirka 167 millioner kroner. Smak på beløpet, cirka 167 millioner kroner. Joda med en slik gevinst i kveld har jeg råd til å gi Kjell Andreassen ti prosent.

Innleveringsfristen er klokken 19:00 hos en kommisjonær eller Norsk Tipping på nett. Husk Grasrotandelen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar