Det er mulig å komme i landslagsdiskusjonen og bo i Honningsvåg

I dag starter Equinor Talentleir i Sarpsborg, en samling for de mest talentfulle fotballspillerne i Norge. Én av spillerne som har blitt tatt ut på skyggelandslaget er Emil Sandberg fra Honningsvåg Turn & Idrettsforening.

I Honningsvåg blir fotballen drevet på dugnad uten store egenandeler, og med lav kontingent for medlemmene av idrettslaget. Anleggene har på grunn av HT & IF Allianse blitt gode, men trenerne er foreldre som ofrer tid på egne og andre barn. I debatten om klasseskille i idretten kan vi bruke Honningsvåg Turn & Idrettsforening som et perfekt eksempel. Alle kan være med, det er mulig å bli god og kostnadene for deltakerne er svært lave.

De fleste i lokalsamfunnet vet at Honningsvåg Turn & Idrettsforening gjør en god og viktig jobb, men vi kunne vært flinkere til å trekke frem at det er mulig å bli god gjennom modellen i Honningsvåg. Emil Sandberg er et godt eksempel på det! Det er tvilsomt om Sandberg forblir Turn-spiller, men han startet karrien i Turn.

Jeg laget en nyhet om Equinor Talentleir i Sarpsborg, en nyhet som ligger på Radio Nordkapps nettsted.

Grasrotandelen
Skribenten støtter Honningsvåg Turn & Idrettsforening gjennom den statlige ordningen Grasrotandelen. Hver gang jeg leverer tippekupong, Lotto-kupong, Vikinglotto-kupong, Joker og Eurojackpot får det største idrettslaget i Nordkapp penger. På grunn av spillpolitikken er det offisielt ingen i Norge som tjener penger når jeg bruker internasjonale aktører til oddsen. Det ansvaret har politikerne!

Det er ikke medlemskapet mitt i HT & IF som gjør at jeg har idrettslaget som grasrotmottaker. Jeg vet, av egne erfaringer, at pengene blir brukt fornuftig. Pengene kommer barn og ungdom til gode, grupper jeg mer enn gjerne støtter.

HT & IF fikk inn 403 916.95 kroner i Grasrotandelen i fjor og fortjener hver krone.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar