Andreassen, hvor har snuspengene mine blitt av?

Han overleverte meg pengene forsiktig, akkurat som om han var redd for at kona skulle se hva vi drev med. Jeg tok imot lappen og puttet den i lomma med lovnad om at pengene skulle inn på spillekontoen i kveld. Samtidig spurte jeg Kjell Andreassen fra Honningsvåg om følgende:
--Hvor har snus pengene mine blitt av?

Ja, jeg sluttet med snus i juni og jeg var storforbruket av tobakksproduktet. Samtidig har jeg ikke sett vekst på kontoen, selv om snus har blitt droppet fra handlelisten.

Kjell Andreassen fra Honningsvåg smilte og kom med følgende korte kommentar:
--Snuspengene dine ligger hos Coolbet.com.

Som en genial regnskapsfører antar jeg at Andreassen har rett. For vi har tapt mer penger hos Coolbet den siste tiden enn vi har vunnet. Samtidig kan jeg ikke klage. Vi spiller frivillig, altså handling med fravær av tvang. Vi spiller tross alt for småsummer, i alle fall inntil vi har fått noen gevinster på spillekontoen.

Betalingsforbud
Norge har betalingsforbud, at norske banker og betalingsinstitusjoner har forbud mot å overføre penger til utenlandske pengespillselskap. At jeg fikk puttet inn penger hos Coolbet.com på vegne av meg selv og Andreassen, viser et mislykket forbud.

Betalingsforbudet trådte i kraft 1. juni 2010. De største spillselskapene på nett har lansert løsninger som har minimalisert ulempene for internettbrukerne. For personer som spiller via internett har forbudet medført få ulemper. De som spilte bort for mye penger før 1. juni 2010, kan fortsatt spille bort pengene. Ja, for tiden er unge Solvik og Kjell Andreassen fra Honningsvåg et eksempel på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar