Å sitte igjen med lykketallet 33 må være magisk

Selv om jeg har verdensrekord i antall radiobingosendinger, pirrer det fortsatt like mye når lykketallet har nådd et høyt nivå. Jeg ville garantert spilt radiobingo om jeg ikke hadde ansvaret for radiosendingene. Det må gi en vanvittig følelse i kroppen og kun mangle lykketallet på bongen. Et tall skiller fra ingen gevinst til mange tusen kroner i premie. Å vinne 50 000, 60 000 og 70 000 kroner i radiobingo, betyr noe for mange av oss!

I kveld har lykketallet 33 en verdi på 56 000 kroner. Himmel og hav, det er mye penger på bingo. Jeg blir svett når jeg kan vinne noen tusen kroner på oddsen. Tenk følelsen radiobingo kunne gitt. Nam!

Selv om jeg har hatt et ekstremt antall bingosendinger, blir jeg aldri lei spillet om penger. Det er ikke hver kveld det er like artig å gå på jobb, men når kjenningen ruller over miksepulten er jeg som regel skrudd godt på for 50 minutt med bingo. Har lykketallet en høy verdi, kiler det ekstra i den store magen. Radiobingoen starter klokken 21:00.

Jeg gjør stort sett de faste ritualene foran de direktesendte bingosendingene. Jeg legger meg godt tilbake i godstolen eller sengen, skrur på høy musikk og går igjennom sendingen i hodet, til klokken blir 20:40. Da tusler jeg ned på kontoret, gjør skjemaene klart, stiller inn datamaskinen og venter et par minutt før kjenningen går på lufta.  Ettersom det er direktesendinger, er det ikke alltid det går slik jeg forestilte meg på forhånd. Sammenlignet med andre stasjoner har Radio Nordkapp/Radio Porsanger likevel gode og effektive bingosendinger. Jeg gleder meg til i kveld, vi skal tross alt spille om 63 000 kroner!

Kveldens forberedelser blir litt annerledes enn jeg bruker å ha. Istedenfor lukkede øyner og Robbie William-musikk, blir det tv-stasjonen Max og første omgang mellom Viking og Rosenborg. Ikke optimal oppladning, men god nok til at jeg skal være klar for bingo og gevinster for 63 000 kroner.

Om Radio Nordkapp
Radio Nordkapp er et samvirkelag som sørger for lokalradiotilbud til Nordkapp, Porsanger, Lebesby og Gamvik. Radioen mottar ingen skattefinansiert støtte for virksomheten.. Radio Nordkapp skaffer inntektene gjennom radiobingo, reklame og lytteravgift.

(Illustrasjonsfoto, Radio Nordkapp) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar